Axis Capo
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 16 to 30 of 54

Thread: ANy LUKE owners here?

User Info Menu

Got mine early this year, after years of Ibanez Jem and Universe. The Luke is just the best guitar I've ever played (for me). Prefer it to all the Tyler, Suhr, Tom Anderson etc that I tried, and it's half the price. Got mine in Carbon Blue Pearl with matching headstock. You won't regret it, really. It's such a fantastically versatile guitar and just so comfortable to play. Hope you like it

In fact, I like it so much that I'm debating whether another one (probably Radiance Red or Lava Pearl) should join it
    EBMM Luke II - Carbon Blue Pearl
    EBMM Axis- Premium quilt Pacific Blue Burst
    Marshall AVT150

Yes, I have two blue Balls

User Info Menu

The Luke is an impressive guitar, in fact i prefer my Axis Super Sport HH for the very thick Rock tones she has, but my Luke, even if she does not have such thickness in tones as the Axis, have some very great Rock tones and is definitely better for clean tones thanks to his 2 single coils ! (the Axis SS has got good clean tones thanks to the auto-split selector positions, but the Luke ones are better)
    The only complaint i have with the Luke is that the Pickups are very far from the strings even with the action set very very low, and you can't raise them because they're directly mounted to the body, so the guitar looses some output and some lows !
    Some Luke owners put a piece of foam between the pickups and the body to raise them, but i don't like to do this, otherwise you will loose the advantage of the contact between the wood and the pickup.
    But even with this little "negative" point, (certainly due to Steve Lukather choices) the Luke is a world top class instrument, and imho the best........ just after the Axis Super Sport HH .

User Info Menu

Quote Originally Posted by Antoine
    The Luke is an impressive guitar, in fact i prefer my Axis Super Sport HH for the very thick Rock tones she has, but my Luke, even if she does not have such thickness in tones as the Axis, have some very great Rock tones and is definitely better for clean tones thanks to his 2 single coils ! (the Axis SS has got good clean tones thanks to the auto-split selector positions, but the Luke ones are better)
    The only complaint i have with the Luke is that the Pickups are very far from the strings even with the action set very very low, and you can't raise them because they're directly mounted to the body, so the guitar looses some output and some lows !
    Some Luke owners put a piece of foam between the pickups and the body to raise them, but i don't like to do this, otherwise you will loose the advantage of the contact between the wood and the pickup.
    But even with this little "negative" point, (certainly due to Steve Lukather choices) the Luke is a world top class instrument, and imho the best........ just after the Axis Super Sport HH .
    viva corsica !
    black sparkle single coils beast.

User Info Menu

You could always mount your own wood shim under the pickup to raise it, maintaining that pickup to the guitar contact. I've done it on a couple of direct mounted guitars I've made over the years.

User Info Menu

I had a Luke, it`s a fantastic guitar but i sold it for an Axis Sport cause the neck was a little small for me!

User Info Menu

Quote Originally Posted by tristan
    viva corsica !
    Salut Tristan,
    ça fait du bien de pouvoir parler un peu le français sur ce forum, j'aimerais avoir quelques renseignements sur les pontets graphtech que tu a monté sur ta Luke, la référence exacte et l'impact sur le son comparé aux pontets d'origine (j'ai lu sur un de tes posts que le son était exactement le meme, mais je pense que si le metal est le meme que celui des pontets vintage Musiman, le son devrait etre légerement amélioré au niveau de la résonnance ceci étant du a la masse plus importante du pontet).
    Peut tu me donner ces renseignements stp ?

User Info Menu

Salut Tristan,
    ça fait du bien de pouvoir parler un peu le français sur ce forum, j'aimerais avoir quelques renseignements sur les pontets graphtech que tu a monté sur ta Luke, la référence exacte et l'impact sur le son comparé aux pontets d'origine (j'ai lu sur un de tes posts que le son était exactement le meme, mais je pense que si le metal est le meme que celui des pontets vintage Musiman, le son devrait etre légerement amélioré au niveau de la résonnance ceci étant du a la masse plus importante du pontet).
    Peut tu me donner ces renseignements stp ?
    salut antoine !

alors, mieux que mille explications, voici une petite adresse avec des samples qui comparent les pontets d'origine et les graphtecs

http://www.tristanklein.com/songs/pontets/

ceci dit, evidemment, les ferraglide sont montés avec des cordes pile poil neuves, ce qui rajoute du claquant...

j'ai suspecté les premiers jours un infime manque de basses, mais en faits , après avoir beaucoup réecouté, pas du tout...

tu peux pas savoir à quel point ca m'a sauvé, je cassais cordes sur cordes (une vingtaine par semaine), etant pro et indepandant, ca me faisait perdre autaut de temps que d'argent, sans parler du capital confiance qui etait salement entamé...

ces pontets sont tout simplements géniaux...depuis preque trois mois que je les ai monté je n'ai cassé que 3 cordes...et pourtant je joue "intensivment" au moins une heure par jour, quand c'est pas des journées entieres d'enregistremements...

la reference : il s'agit des PG-8000-800

vraiment, je te conseille de sauter dessus !

User Info Menu

did my browser just hickup ??????
    tommy in delaware
    (renegade redneck hillbilly geetar player )
    life 's what happens while your busy makin plans
    http://www.flickr.com/photos/tommyalderson/

User Info Menu

Quote Originally Posted by tommyindelaware
    did my browser just hickup ??????
    Si......(hiccup)!!!!!!!
    EBMMless

User Info Menu

merci pour tes renseignements Tristan,
    En fait moi je n'ai pas de problèmes au niveau de cordes qui cassent, je joue avec du 10/46 sur mes guitares et je casse rarement des cordes, et pourtant je fais moi aussi toujours un minimum d'au moins 2 h/jours en plus je joue aussi en formation avec mon groupe de Rock (donc répèt, soirées, concerts...), et je fais pas mal de séances studio pour des chanteurs ou goupes !
    Le seul problème est que je préfère de loin les pontets EBMM que j'ai sur mon Axis SS, et cela au niveau du son, mais surtout pour le confort de ma main droite qui repose dessus !
    Je vais donc essayer de commander les pontets Musicman "solid steel saddles" pour ma Luke, et si je n'arrive pas à me les procurer, je prendrais les Graphtechs !
    Merci pour ta réponse et pour ton aide (les samples mp3 pontets)

User Info Menu

Au fait Tristan, j'ai écouté ta version de Amazing Grace et je la trouve extraordinaire, très Lukatheriene, magnifique...Bravo

You can hear the "Amazing Grace" Tristan's version here :

http://www.tristanklein.com/songs/de...ng%20grace.mp3

his version is so beautiful it's impressive, the sound, the notes choice all the playing and the melody... great !!!

User Info Menu

merci Le seul problème est que je préfère de loin les pontets EBMM que j'ai sur mon Axis SS, et cela au niveau du son, mais surtout pour le confort de ma main droite qui repose dessus !
    ah ben je te comprends, c'est desagreable ces vis qui rentrent dans la main...ceci dit, chez htd ils ne m'ont jamais proposé de modeles de pontets differents, juste l'identique...

enfin bon, tu nous raconteras tout ca

User Info Menu

Au fait Tristan, j'ai écouté ta version de Amazing Grace et je la trouve extraordinaire, très Lukatheriene, magnifique...Bravo

You can hear the "Amazing Grace" Tristan's version here :

http://www.tristanklein.com/songs/de...ng%20grace.mp3

his version is so beautiful it's impressive, the sound, the notes choice all the playing and the melody... great !!!
    tx

User Info Menu

Quote Originally Posted by blackspy
    You could always mount your own wood shim under the pickup to raise it, maintaining that pickup to the guitar contact. I've done it on a couple of direct mounted guitars I've made over the years.

what benifit will this bring about? higher output?

sorry but im very inexperienced with such stuff... i thought EMG pickups are not subject to normal pickup height issues?

User Info Menu

low impedance emg's are able to use a much less powerful magnet....allowing them to get CLOSER to the strings without the magnatism interfereing w/ the string's natural occuring vibration.....and getting more output as you get closer to the string....BUT.....you will lose power quickly as you lower the pickup more & more. emg designed the pickup to typically be close to the strings.........

anyone remember lp records ?????? a simalar relationship use to exist between a ceramic phono cartridge & a magnetic phono cartridge.....w the magnetic one reqireing a preamp stage at the amp......while the ceramic one didn't...
    those old radio shack phono preamps use to make as a great power booster between yer guitar and amp .....

Quote Originally Posted by chanminator
    what benifit will this bring about? higher output?

sorry but im very inexperienced with such stuff... i thought EMG pickups are not subject to normal pickup height issues?
    tommy in delaware
    (renegade redneck hillbilly geetar player )
    life 's what happens while your busy makin plans
    http://www.flickr.com/photos/tommyalderson/